ارایه امتحان از کتاب های درسی در قالب word و pdf

راهنمای پروژه علمی


از آنجا كه تفكر و تعمق در پديده هاي عالم هستي كه همه آنها از ذرات كوچك تا كرات و كهكشانهاي بي انتها
مخلوقات خداوند متعال هستند ، ظرفيت بي انتهايي را در ارضاي كنجكاوي انسان در كشف حقايق و روابط بين
پديده ها در جهت دستيابي به اعتقاد عميق و ايمان پايدار به خدا دارد ،از اينروست كه در قرآن، خداي باري تعالي
دستور موكد به جستجوي در طبيعت و توجه به قدرت لايزال الهي در آفرينش عالم هستي دارد.
در همين راستا آموزش و پرورش خود را موظف و مكلف مي داند با پيش بيني برنامه هاي مناسب اين فرصت را
براي كودكان ودانش آموزان فراهم نمايد تاحاصل تحصيلات مدرسه اي ، تنها انتقال پاره اي از مفاهيم به ذهن دانش
آموزان نباشد ، ( سواد به معني سنتي ) كه با فراموش شدن آن مفاهيم ، حاصل كليه سال هاي تحصيل نيز از دست
برود . به همين سبب ، بايد سعي كنيم علاوه بر مفاهيم پايه ، راهي به دانش آموزان نشان دهيم كه خودشان بتوانند به
دنبال معرفت و دانش مورد نياز خود بگردند و به يك يادگيرنده ي مادام العمر تبديل شوند . به همين منظور علاوه
بركسب دانش بايد راه و روش يادگيري را هم به آنان بياموزيم تا ميل به يادگيري در آنان تقويت گردد .
پروژه ي علمي به علت ماهيت هيجاني و اكتشافي خود ، ميل به يادگيري را در دانش آموز تقويت مي كند و به
علّت ماهيت فرايندي خود راه و روش يادگيري را نيز به او مي آموزد بنابراين مي تواند ابزاري بسيار قوي در خدمت
تعليم و تربيت به معناي واقعي باشد . معاونت آموزش ابتدايي بنا بر اهميت پرورش روحيه فعاليت گروهي از
پروژه ها يي كه توسط دانش آموزان بصورت گروهي انجام مي گيرد حمايت مي نمايد و اولويت بالاتري را در
ارزيابي اينگونه پروژه ها در نظر مي گيرد.
از آنجايي كه دانش آموزان دوره ابتدايي از نظر كسب مهارت ها و تجربيات علمي در ابتداي راه قرار دارد ، براي
انجام فعاليتي مثل پروژه علمي نياز به كمك و راهنمايي معلم و والدين و حتي يكديگر دارن د . معلمان عزيز
مي توانند اين راهنما را مطالعه و براي هدايت دانش آموزان به كار گيرند

  انتشار : ۴ آذر ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 120

دیدگاه های کاربران (0)

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما